Weird Things Happen I

Aku pernah sayang seseorang dulu, bukan sayang, tapi cinta. amat dalam. dialah yang perempuan pertama selain emak dan keluarga ku yang aku sayang. sungguh-sungguh aku cintakan R. ironinya, hubungan tu musnah disebabkan aku. usiaku yang muda dan permikiran yang belum cukup matang adalah sebab yang paling jelas. memandangkan aku penyebab hubungan tu hancur, susah untuk aku lupakan diri R. susah untuk aku lepaskan diri aku dari kenangan kami berdua. aku guna macam-macam cara termasuk menyalahkan dan cuba membenci dirinya. tetapi aku tahu usaha aku tu tak berkesan 100%.


Masa tidak menunggu

Aku mula tukar cara. cari orang lain. cuba sayangi orang lain. tapi semua tu pura-pura. aku terpaksa mengaku perasaan aku terhadap mereka adalah penipuan(maafkan aku F dan A). bukan niat aku nak sakitkan hati sesiapa but it has to be done before it getting worse. kawan-kawan aku mula nampak diri aku sebagai lelaki bangsat. lelaki yang tak tahu nak hargai perempuan. to be true, aku pun mula suka dengan anggapan itu. sehinggalah aku kemalangan, aku berubah sedikit dan rasa yang aku perlu take relationship more seriously.

So I found this one girl who said she loves me. namanya S. dia terlalu terbuka dalam hubungan dan nampak begitu jujur. jadi aku berikan dirinya peluang dengan aku cuba menyayangi dirinya kembali. aku pernah mencari orang yang aku sayang sebelum ini, mungkin aku perlukan yang sebaliknya, orang yang menyayangi aku. permulaannya, aku memang jelas dengan sempadan khayalan ciptaan aku dan perasaan aku yang berpura-pura menyayangi dirinya. akhirnya aku sesat dalam hipokrasi yang aku bina sendiri. aku tidak kenal siapa aku yang sebenarnya. kata orang, cinta sejati akan membantu kita untuk mengenali diri, bukan semakin bingung dan hanyut. tapi aku sudah terlalu jauh.

Adalah satu penipuan jika aku katakan gadis pertama, R sudah aku lupakan 100%. dalam masa yang sama Tuhan menunjukkan sebab-sebab kenapa aku perlu hentikan hubungan aku dengan S. tetapi aku degil dan terlalu takut untuk sendiri. aku lupa keluarga. aku lupa kawan-kawan. aku abaikan petunjuk Tuhan. setiap kali S melakukan kesalahan aku akan memaafkannya dan mengingatkan diriku yang dia menyayangi aku. sehinggalah semuanya telah berada diluar kawalan aku sama sekali, aku terpaksa melepaskan S.

to be continue...
 

 
                                                                                              Hit 
Counter