bila aku dah lama tak tulis


Definisi Warna

skang aku ada kat umah jemey. tgh lepak dengan kamal dan pet. saja aku datang sini so esok aku leh malas2 sikit time nak gerak ke tmpt keja. kalau selalu aku kena gerak naik tren 6.36am esok aku boleh naik tren kul 6.50am hahaha..apa? tak beza sangat? biar la...dah lama aku tak mengarut kat sini so agak tersekat jugak la minda aku nak menulis. tapi ada banyak je topik yg aku nak mengarut. yelah dah aku ni memang suka bercakap kan.

aku ada satu trick or cara nak paksa diri kita bekerja keras, to be specific, paksa diri kita untuk baito. pinjam duit orang dan beli barang yg kita nak dulu. pastu baru baito sebab nak bayar hutang tu. cth kalau nak beli kereta, beli je dulu. pinjam duit orang. lagi bagus kalau pinjam dalam 40% dari harga kereta tu la, 60% lagi guna duit sendiri. so lepas tu kita dah ada kereta depan mata dan hutang sekeliling pinggang dengan kawan2 yg menunggu untuk bunuh kita kalau tak bayar hutang. so mesti lagi berkesan dan sungguh2 kita baito lepas tu.



Cahaya Lagi

hehehe..aku mesti rasa nak senyum bila aku teringat pasal benda ni. aku pun tak tahu apa yg seronok sangat. macam ni. aku ada kenal beberapa kawan2 baru(ada jugak sesetengah kawan lama aku yg buat macam ni) dan budak2 ni cam besa la suka buat lawak cam kurang ajar dan macam kutuk2 aku la. tapi pastu dia akan mintak maaf balik or akan explain balik tujuan dia buat lawak tu. dan aku pulak akan cakap, "Dah buat lawak kurang ajar menyesal, pastu minta maaf, heh..". bagi aku, tak perlu mintak maaf as long as orang yg kita buat lawak tu tahu kita tengah buat lawak. I mean, aku tahu dia tgh buat lawak dan dia pun tahu yg aku sedar dia tgh buat lawak, so tak payah la nak mintak maaf balik(paham tak ayat belit aku nih?). tapi yelah cam mana pun aku takleh nak ubah org tu sebab itu cara dia so maybe I am the one that need to cope with it.


Rindu Langit

hmm..dah lama aku tak tengok sejarah lama aku..so bebaru ni aku open frenster dia sbb kamal nak tengok camna rupanya. dan aku dapat tengok yg she is enjoying herself(maybe she is faking it but who knows?) melalui gambar2 yg dia letak. dan dia respek permintaan aku dengan remove every pictures that related to me, I appreciate what you did. aku cuma nak dia hepi, bahagia dan berubah. aku masih lagi care pasal dia. but thats it. care as a fren. nothing more. aku jugak call R baru2 ni. budak tu demam. kesian jugak. sayang lagi rupanya aku kat R walaupun dah lama hubungan kami berlalu. 4 tahun. but yeah, I dont want her more than a fren. but I dunno what will happen next. we re just His toys. His creation.

banyak betul org yg tanya aku pasal xxx. sibuk betul la ayam2 ni. datang blog aku, baca, pastu bila jumpa aku dok tanya lagi camna hubungan aku dgn xxx. kadang2 rasa jugak cam nak sumbat kasut dalam mulut ayam2 yg berdekatan dengan aku nih hehe..BACA BLOG AKU PASTU BUAT2 BODOH OK? jgn sampai aku tukar lagi link blog ni. aku malas nak tukar link blog aku nih. rasa cam link ni dah ok cuma skang tgh tunggu owner pakden.blogspot mampus so aku leh guna link tu hahahah..so whats up with xxx eh? hehe..aku cuma boleh cakap yg aku sayangkan dia. tapi aku taknak manjakan hati aku, taknak pupuk perasaan aku, taknak layan perasaan ni, sebab semua ni satu yg tak pasti. plus dengan apa yg dah berlaku kat aku dulu. paranoid. hope that I can continue with my plan. not that I dont want her at all, aku nak serahkan kepada takdir. kepada jodoh. I want to walk my talk.
 

 
                                                                                              Hit 
Counter