hari yang bosan menjadi hebahan rahsia

masa mula2 kawan aku cakap nak post satu entry dalam blog aku nih risau jugak aku nak bagi kebenaran. aku takut lepas ni akan banyak lagi orang yg nak post entry kat blog aku nih hahaha..(aku tahu aku perasan!)

ramai orang tiba2 cakap aku jahat. maybe orang2 tu baca entry aku yg aku cakap aku nak gunakan xxx tu kot. takde orang akan faham kenapa aku nak buat camtu kecuali aku. she was hurted before, I know that. I just want her to change. aku memang nobody dalam hidup dia but cara dia dulu salah. oklah. aku tahu kalau aku tak ceta, suma orang takkan faham. sini aku nak story sikit pasal kisah cinta xxx(based on what she told me).

xxx ni sorang yg hidup bebas dan tak memikirkan sangat pasal orang lain dan dia jugak tak suka orang lain amik kisah sangat pasal diri dia. dia pernah bercinta dengan banyak orang jugaklah tapi dia paling sayang saiful. saiful ni memang memenuhi citarasa dia la. tak banyak bertanya. tak beberapa amik kisah. cuma be there when she needs him(sound selfish but this is love). dan saiful tak pernah ask her to be there when he needs someone. masa time raya pun si saiful ni tak busybody nak call or msg si xxx nih. dan xxx lagilah, dah dia memang tak suka amik peduli, lagilah dia tak msg or call saiful ni masa raya. same thing goes when saiful got problems. she never care and saiful never ask her to be there. he just told her when everything is settled. cam pelikkan. ye memang pelik. nampak macam saiful tu tak perlukan si xxx ni sangat. takde nak manja2 or mengharap sangat. u know why? because hes married. he has wife and kids. not kid but kids. thats why he never need xxx to support him even when he was in big prob. thats why he feels glad when xxx doesnt msg or call him a lot. he's using xxx's ignorance.


oldies 70's

peringatan untuk perempuan2 yang macam ni, ingat , kebebasan yang boifren korang berikan tu belum tentu pure. laki adalah satu makhluk bersifat possesive(kalau salah ejaan ni carik sendiri) dan apabila dia menunjukkan sifat cemburu dan mengawal bermaksud dia memang sayang korang. but yelah certain kes benda cemburu dan kontrol ni dah jadik melampau. itu kes lain. so kalau boifren korang selalu tak amik kisah. tak marah. tak jeles. tak amik tahu. ada something wrong. dan kalau korang jenis tak suka dikongkong dan orang terlalu mengawal korang, maka korang ni bakal menjadi isteri kedua kepada sapa2. aku amik contoh xxx. segala sifat2 yang dia tunjukkan itu membuktikan dia ni memang sesuai jadik isteri kedua.

so aku nak dia berubah. amik kisah. dengar bila orang bercakap. bukan cuma nak orang dengar apa yg dia nak cakap jek tapi dengar apa yang orang lain nak sampaikan jugak. life is made for couples. pairs. buruk dan jahat. putih dan hitam. laki dan perempuan. saling. bukan tak amik kisah dan ignorance. you can be it if you want it that way. but I think there re no women out there wants to be the second one. tapi yelah..apa hak aku ke atas kehidupan orang lain?

p/s: kalau ade mana2 awek yg tak kisah jadik second or third wife sila msg I personally. I can lead you to hepi life hahahahah!! peace....
 

 
                                                                                              Hit 
Counter