Ombak Hidup


Langit Minato Mirai II

aku atas tren tadi. pastu aku nampak sorang budak laki nih keluarkan cermin lebih empat segi lebih kurang 15x15 cm. pastu dia dok bersolek, repair rambut kusut dia tuh. kira nak kasik kusut smart la tapi aku nampak cam kusut serabut gak. yg dahsyatnya dia tuh laki. aku pernah banyak kali nampak perempuan or budak perempuan bawak cermin besar rumah, open dalam tren, pastu bersolek cam kat dalam bilik tidur. aku still leh accept sebab perempuan, ini laki. buruk lak tuh. respek lah Jepun nih hahaha..

aku tak buat satu haram pun research aku. asyik busy dengan baito dan buang masa jek. paling best lepak umah jemey. still mencari erti hubungan antara lelaki dan wanita. aku dah agak baik dengan sonoko-san. aku nak jadikan dia bahan rujukan untuk aku kenali perempuan Jepun. but skang ni aku dah rasa cam benda yg aku nak buat nih sia2 lak. cam gampang jek. dah la aku sengkek tak hingat. mara lak cam biasa la masuk duit lambat. entah lah nak marah pun rasa cam tak berbaloi. so nampak gaya cam projek mengkaji perempuan Jepun ni terpaksa ditangguhkan/diberhentikan. tapi kalau aku stop, nanti aku akan pikir pasal xxx lak. mangkuk betul la.


Tiang Sunyi

pasal si xxx nih, aku nak ajar dia. aku nak dia tahu kalau kita nak something kita kena kejar benda tu. bukan tunggu benda tu datang bergolek. percayalah, suka dan sayang sebenarnya di bawah kawalan diri sendiri. aku cuma nak dia berubah. aku nak dia jadi lebih baik.


Linger?

aku tak bisa luluhkan hatimu
dan aku tak bisa menyentuh cintamu
seiring jejak kakiku bergetar
aku tlah terpagut oleh cintamu
menelusup hariku dengan harapan
namun kau masih terdiam membisu
betapa derunya rindu menusuk jiwaku
semoga kau tahu isi hatiku
dan seiring waktu yang terus berputar
aku masih terhanyut dalam mimpiku
 

 
                                                                                              Hit 
Counter