Something Something


Pizza Pening

hari tu time aku dalam perjalanan balik dari kamata nak ke ikuta, aku nampak something yang amat menyentuh perasaan aku. aku nampak sekumpulan 3 org budak, dua perempuan dan seorang lelaki tengah jalan berpimpin tangan. yang menariknya, dua orang budak perempuan tu mengenakan tudung putih. melihat cara budak2 tu berpakaian, berbaju sekolah rendah seperti budak2 jepun yang lain tetapi bertudung, aku kira mereka itu muslim. aku rasa cam nak peluk ja budak2 3 orang tu dan cakap jangan rasa tersisih atau susah mengenakan tudung di jepun ni. aku nak mengaku kat budak2 tu yg aku pun muslim. aku nak cakap kat budak2 tu yg aku nak protect mereka. aku sebak. nak mengalir air mata. dalam keadaan umat islam seluruh dunia yang sedang tertekan dan ditekan, oleh kenyataan pope, oleh kekejaman askar israel ke atas saudara di lebanon, masih ada lagi yang utuh mengamalkan ajaran islam. ajaran islam yg aku kira lagi kuat dan sempurna dari milik aku. Ya Rabbal Alamin...
 

 
                                                                                              Hit 
Counter