Buang masa di awal pagi


semalam aku pergi pejabat pos sebab nak pos kad raya untuk orang2 yg terlibat(cth. cam mak aku la..) dan aku dah siapkan tiga kad siap dengan sampulnya sekali. mula2 org pejabat pos tu rejek satu kad aku, dia cakap kecik sangat. sebenarnya aku dah pernah kena dah benda ni sblm ni. surat kecik sangat sampai tak boleh dipos. kambeng betul jepun neh.tp nasib baik makcik pejabat pos tu bagi aku satu sampul baru dan aku cuma perlu salin balik ja alamat dan tulis atas sampul baru tu. pastu dalam tiga keping kad tu, satu ni je kena 220 yen, dua keping lagi kena 90 yen. so aku tanya la makcik tu kenapa yg tu aku kena cas 220 yen? dan dia cakap sebab lebih dari saiz stendet. lebih sikit je dari saiz tu akudah kena cas more than double! tensen gak la sebab boleh je kalau aku nak lipat sampul surat tu bagi kecik sket sbb kad dalam tu tak la sebesar sampul tu. huwaaaa..dah la tengah jimat duit neh isk2..

aku baru sedar. dalam dunia blog ni pusing2 akan jumpa orang tu jugak. mungkin dalam lingkungan aku ni la. dan aku banyak jumpa blog2 baru, bukan blog tu baru, aku ja baru jumpa blog2 tu. tengok cam menarek gak orang2 tu dok mencarut so aku bookmark jelah. aku tengok orang2 ni cam hardcore la menulih blog ni sebab dorang ni cam update setiap minit(melampau aa setiap minit, setiap hari la)..tahniah la untuk orang2 ni sebab dah jumpa something yg dia enjoy doing. go on. aku support gitu2 jek.

p/s: aku suka lagu maafkan kami ni cam orang gila. aku dah ulang dekat 1907 kali dah ni lagu nih.
 

 
                                                                                              Hit 
Counter