kepulangan yang syahdu

kisah Sungai Petani II

Sungai Petani..aku ingatkan banyak sangat yang dah berubah. takdelah banyak sangat perubahannya..Lagenda Heights dah mula ada orang duduk. Tesco dah semakin maju. kedai mamak makin banyak. gambar2 ni aku amik masa aku tengah tunggu someone kat bus stand depan Avon, lepas tol Sungai Petani utara, pukul 7.30 pagi lebih kurang. tarikh 25/11/2006. lagi satu tarikh yang bermakna dalam hidup aku. rasa macam baru memulakan hidup baru. baru memulakan langkah baru. raya kedua aku dah keluar? masa suntuk.

kisah Sungai Petani I

antara tujuan aku balik, nak amik album kesayangan aku dan buku merah aku. buku merah ni kira cam kawan lama aku la. banyak kisah aku yang dia tahu. banyak benda yang aku catat dalam buku tu. nak kata diari pun bukan. journal la kot sbb aku cuma tulis bila ada perkara penting yang berlaku dalam hidup aku. termasuk perkara2 18sx pun tertulis dalam buku merah tu. masalahnya buku tu dah jadi cam salah satu sumber bacaan untuk orang2 yang ada kat umah aku. abang, akak dan adik aku suma dah baca cerita2 dalam tu. kambing betul. tapi tak kisah la sebab buku tu dah ada dengan aku skrg.

Iza&Yunni

album tu pulak ada gambar2 aku masa aku kecik, masa aku kat skolah dan masa aku tengah buat preparation kat Bangi. semua tu kenangan yang terindah dalam hidup aku. sebelum ni ex-tunang aku yang pegang buku dan album ni. aku pun tak tahu kenapa dia nak simpan. tapi masa tu aku sayang dia so aku bagi jelah. dan skrg dia dah pulangkan balik. tu gambar Iza, anak saudara aku yang aku teramat sayang. kat depan tu Ayunni. Yunni pun aku sayang jugak hehe..Farisya pulak sebab skrg dah besar, dah takmau bermanja dengan aku dah. sedih jugak bila aku lepak kat umah abang aku Farisya takmau duduk atas riba aku. nasib baik ada Iza. tapi aku sedih jugak sebab aku tahu one day Iza akan besar dan akan tiba masa bila dia dah takmau bermanja dengan aku.

aku ingat lagi last day sebelum aku bertolak dari rumah ke air port, mak peluk aku dan cakap, tak payah la sambung study dah. abah cuma senyum. aku tahu abah sokong tujuan aku untuk sambung study. paden cuma nak cuba nasib mak. kalau lulus interview biasiswa dan ujian master, paden sambung lah..sayang mak dan abah!
 

 
                                                                                              Hit 
Counter